MULAKAN DENGAN

25 January 2010

Wali – Tomat (Tobat Maksiat)


dengarlah hai sobat
saat kau maksiat

dan kau bayangkan ajal mendekat
apa kan kau buat
kau takkan selamat
pasti dirimu habis dan tamat

bukan ku sok taat
sebelum terlambat
ayo sama-sama kita taubat
dunia sesaat
awas kau tersesat
ingatlah masih ada akhirat

astafighrullahal’adzim

reff:
ingat mati, ingat sakit
ingatlah saat kau sulit
ingat ingat hidup cuman satu kali

berapa dosa kau buat
berapa kali maksiat
ingat ingat sobat ingatlah akhirat

cepat ucap astafighrullahal’adzim

pandanglah ke sana
lihat yang di sana
mereka yang terbaring di tanah
bukankah mereka
pernah hidup juga
kita pun kan menyusul mereka

astafighrullahal’adzim

repeat reff

cepat ucap astafighrullahal’adzim

repeat reff

cepat ucap astafighrullahal’adzim
cepat ucap astafighrullahal’adzim

15 January 2010

cerita hati



Semalam yang telah pergi
Menghilang tanpa jejak
Membawa bersama cereka
Duka dan ketawa

Dan kini ku mencari
Kalau masih ada kesan
Yang terus tersisa di dada
Pantai permainan

Jalanan yang panjang
Bersimpang haluan
Bagai pentas luahan rasa
Tiada sempadan

Pada awan biru ku melakar kata-kata
Pada langit cerah ku panah semua cerita
Dengarlah mentari suara hatiku menyanyi
Bertebangan jiwa merentasi pelangi

Gerimis menitis gugur membasahi bumi
Bagai menangisi sebuah cerita hati
Andai kau fahami semua hikayat pendeta
Seribu tahun kau pasti bisa setia ke alam syurga

Mungkin ada esok
tuk ku ukirkan kalimah
Menjadi arca pembuktian
Pengabdian cinta

14 January 2010

salam takziah.....



Assalamualaikum w.b.t.

Alhamdullilah hari ne ada buat majlis bacaan Yassin dan tahlil kat Pusat Islam atas pemergian ayahanda tercinta bekas mpp upmkb (afiq) dengan (bekas mtm biro kebajikan ( kak aishah atau kak yo'o). Waktu dapat berita tu aku agak terkejut dan sedikit sedih sebab ia mengingatkan aku waktu pemergiaan arwah ayahku.. sedih, sayu mcm2 perasaan yang dapat dirasai hanya TUHAN saja yang tau.. Tapi aku faham perasaan mereka kerana hilangnya orang tersayang tapi apa boleh buat takdir dah tentukan bahawa mereka pergi dahulu daripada kita. Buat afiq gan kak yo'o sabar dan tabah hadapi dugaan ini semoga roh dicucuri rahmat dan ditempat dalam golongan Korang-orang beriman. insyaALLAH. kita sebagai anak hanya mampu bisa berdoa semoga arwah tenang walaupun telah pergi meninggalkan kita. Kuatkan iman, tabahkan diri, perbaiki diri jadi yang lebih baik dan jangan mudah putus asa. Ingat setiap dugaan dan cabaran ada hikmah disebaliknya. salam takziah dariku buat anda berdua.

tersayang

tersayang

my cute baby