31 August 2009

pengalaman mengajar DIRI ini !!!!!!!!

CONTOH GAMBAR SAHAJA TAPI KEADAAN DAN SIRUASI ADALAH LEBIIH KURANG SAMA. LETAK GAMBAR LEN SEBAB TAK SEMPAT NAK TANGKAP GAMBAR hehehe

Assalamualaikum w.b.t. Pada 31/ ogos/ 2009 merupakan satu pengalaman manis yang mengajar diri ini mengenai erti sebuah kehidupan yang berkebetulan ia diadakan pada HARI KEMERDEKAAN negara yang ke-52 iaitu ZIARAH DAKWAH KE PERKEMPUNGAN MASYARAKAT PENAN MUSLIM DI BATU 13 1/2 dibawah anjuran BIC dan Yayasan Amal Sarawak.
Perjalanan aktiviti kesana bertujuan untuk mengunjungi saudara ISLAM disana dan memberi sedikit bantuan kepada keluarga yang kurang berkemampuan. Disitu juga, aku juga dapat megenali sedikit sebanyak mengenai kehidupan orang yang hdup serba kekurangan. sewaktu aku disana perkara yang paling mearik perhatian aku adalah sewaktu seorang budak dalam sekitar umur 5 tahun memandang kearah ku dengan secangkir senyum yang membuat aku sedikt sayu. aku pun tak tahu kenapa aku berperasaan sebegitu, hanya hati aku sahaj yang bisa mentafsir. pada masa yang sama sewaktu seorang lelaki yang dalam sekitar umur 30-an bersembang dr.k dia seriang kali selitkan perkataan KURANG MAMPU. perkataa itu turut menbuatka aku sedih akan saudara sesama Islam yang hidup akan kesusahan dan penuh degan kedaifan. Ya ALLAH bantulah saudara ku yang hidup dalam kesusahan dan lapangkan diri mereka kearah agamamu. kehidupan masyarakat penan muslim membri aku satu semangat dalam aku berusaha menjadi yag lebih baik supaya satu hari nanti aku dapat menjadi seorang umat ISLAM yang sedia menbantu saudara ku yag lain insyaALLAH.

No comments:

Post a Comment

tersayang

tersayang