27 December 2009

OHHHHH TERBANG..


Assalamualaikum w.b.t. dan salam maal hijrah buat semua rakan-rakan. insyaALLAH ari jJmaat ne pe umah Bang mad kat Selangor and hari sabtu terbang ke Bintlu kembali. Tapi sepatutnya esk dah start kelas, tapi sebab ada ada hal sikit melibatkan kesihatan diri terpaksalah tangguh balik kesan dan terpaksa skip kelas seminggu tapi dah gtau Ketua Jabatan Pn Marina,
Alhamdullilah dia faham dengan situasi aku. terima kaseh puan. Rasa sedih, seronok sebab kena tinggalkan kampung dan dapat jumpa kawan2 kat UPMKB Sepanjang cuti ne ada pelbagai ragam-ragam yang suka, suka, pahit, manis, kelat, masam dan macam-macam la. tapi pape pun yang seronok sangat salah satunya semalam dapat join usrah gan kawan-kawan satu sekolah dulu iaitu yang digelar sahabat tatkala aku sedih dan gembira merekalah tempat aku kongsi masalah. Meraka adalah........... Nurkiah (masih tunggu result stpm) dan Hanisah ( berkerja sebagai guru pasti). Semalam kami punya usrah baru start dengan sesi ta'aruf walaupun dah lama kenal hehehehehe tapi bak orang kat nak kenal lebih la kan. Seronok sangat perjalanan usrah kami tu dan usrah tu kami buat kat GUA KERBAU suasana amat menenangkan mana taknya dekat dengan sungai yang berangin dan sawah padi yang amat mendamaikan. Walaupaun dekat-dekat nak balik baru dapat buat geng-geng usrah tapi aku bersyukur sangat sebab sedikit sebanyak perkongsian dapat dibuat walaupun hari-hari last nak balik lagi pun sebelum ne sibuk sikit hehehehe. Aku berharap dengan adanya geng usrah ne ukwah antara kami akan tlebih kuat dan aku juga berharap usrah ini dapat terus berjalan walaupun aku dah nak balik .......!!!!!!!. Wahai sahabat semoga ukwah kita terus kekal walaupun kemana kita pergi. aku SAYANG korang semoga kita dapat mencapai matlamat jangka pendek dan panjang yang kita katakan sewaktu sesi ta'aruf dengan restu dan rahmat ALLAH. INGATLAH 3 PERKARA DALAM KITA HENDAK MENCAPAI SESUATU IAITI USAHA, DOA , dan TAWAKAL. Semoga ukwah kita terus diikat diatas landasan ukwah islamiyyah....... hari berganti hari tinggal 5/6 hari dah nak balik mesti aku rindu kat hampa dan kampung halaman aku. Tapi tak per biar jauh dimata dekat dihati.
SEKIAN SATAKAT NE SAJA KITA SAMBUNG DILAIN MASA INSYALLAH

No comments:

Post a Comment

tersayang

tersayang