MULAKAN DENGAN

02 June 2010

kembali mencoret....

Assalamualaikum w.b.t.
Alhamdullilah saat ne masih mampu menulis walaupun tak seberapa, namun dengan rahmatNYA kita masih mampu meghidup udara milikNYA subahanALLAH.....
Sekarang time cuti praktikal, time cuti balik ke UPMKB dengan menghabiskan masa dalam 13 hari cuti..... start 27/5 hingga 8/6/2010.. lama sangat cuti sampai tak tau nak buat apa, tapi dengan rahmatnya Alhamdullilah Maghrib dengan Isyak tadi dapt berjemaah kat masjid Asyakirin. best sebab dapat jemaah, kalu kat tempat praktikal tak dak masjid atau surau untuk jemaah selalu ja solat sendiri, dah time cuti ne dah dapt peluang ambik kesempatan untuk berjemaah. terima kasih ya ALLAH denga rahmat dan nikmatMU dalam memudahkan perjalanan hidupku.. ENGKAU kekalkanlah nikmat itu dalam aku berjihad dijalanMU. Waktu duk kat masjid Asyakirin tadi Alhamdullilah para jemaah bertambah SAFF tenang tengok, kanak-kanak pun turut serta best sangat dan ada jugak satu slot ceramah yang disampaikan oleh seorang ust. yang tajuk berkaitan dengan Palestin dan Yahudi laknatullah. Pada masa yang sama, ada buat Solat Hajat untuk memohon rahmat dari ALLAH untuk disedekah kepada sahabat kita disana. Semoga ALLAH berkati sahabatku disana. Sebelum mula solat hajat ada sikit tazkirah yg disampaikan oleh ust. Alif.. perggggh best penyampaian dia... ada satu kata-kata dia buat aku tertarik " orang Yahudi ne lemah sebab tu bila dengar umat ISLAM menghulurkan bantuan ke GAZA mereka berasa gerun, gerun sebab ISLAM bersatu untuk menolong sahabat disana (lebih kurang mcm tue lah huhu)" . Pastu ust tue juga suruh jemaah lebih semangat untuk sebut ALLAHUAKBAR , memang best la walaupun sekejap dan semangat ust tue buat jemaah buka mata bahawa Yahudi yang dianggap kuat sebab ada senjata canggih, hakikatnya lemah. Umat ISLAM lebih kuat, walaupun tak kuat dengan senjata tapi kita kuatkan martabat ISLAM dengan ILMU, BUDI PEKERTI, AMALAN dan DOA.dalam tazkirah tue juga ust tue juga banyak tekankan dengan dalil surah Muhammad ayat 7 (my favrite ayat) :
wahai orang beriman , sekiranya kamu membantu agama ALLAH, ALLAH akan membantumu dan akan meneguhkan lagi kedudukanmu.

Jadi wahai sahabat jom la kita semua buka sedikit ruang dihati dalam memahami ayat tersebut. Ingatlah tak kira apa jua latar belakang kita , tua muda, kecik atau besar jangan ada sedikit perasaan malu untuk membantu demi kemenangan ISLAM.Walaupun kita tak mampu nak bantu dari segi tenaga, wang ringgit, doakan kalian amat diharapakan. "sejata umat ISLAM adalah doa". jadi keraplah kita berdoa supaya kemenangan milik ISLAM dan hancur234555555554 Yahudi LAKNATULLAH. insyaALLAH doa yang ikhlas akan diterima ALLAH amin.... tak lupa dalam setiap kali solat fardu cubalah selitkan "ya ALLAH berikanlah kemenenangan kepad ISLAM dan hancurkan laknattulllah yang cuba merosakan agama yang suci (AGAMA ISLAM)...
cuba kalian bayanngkan :

5 x solat (24434) X 5x doa kalian =25 doa / seorang
jika 1000 X 5 orang = 25000 dan jika lebih lagi sykur alhamdullilah....

Ne lah salah satu kita hendak menolong agama ALLAH. tetapi ingatlah jangan sesekali beranggapan bahawa setiap yang kita buat demi ISLAM sudah mencukupi kerana itu adalah salah sifat yang membawa kepada kejatuhan ISLAM sebenarnya dan letakkan dalam diri apa yang kita buat adalah dengan 1 niat iaitu " MENCARI KEREDHAAN ALLAH" tak dak niat ke 2,3,4 .......... apa pun doakanlah sahabt kita di GAZA dan sahabt yang turun membantu selamat handakNYA... amin ya RAB..... Setakt itu sahaja coretan kamek kali ini... insyaALLAH kalu panjang umor coretan seterusnya kembali......
HANCUR23456789XXXXXXX YAHUDI, ISLAM MENANG...

No comments:

Post a Comment

tersayang

tersayang

my cute baby