10 October 2012

Ini jalan yang aku pilih

Assalamualaikum, sudah lama rasa tidak menulis.
Allahurabi, bilamana dapat peluang menulis ne rasa bersyukur kerana sedikit sebanyak yang ada dalam kepala dapat dikeluarkan.
Hati seorang manusia menginginkan kebaikan termasuk diri ini.
cuma kadang-kadang aku terfikir macam mana aku mahu bentuk diri ini.
semakin hari semakin banyak kekurangan diri
ingat pesanan ustaz "kalu rasa ilmu kurang kena cari, jgn hanya tahu menunggu"
pesanan ustaz buat aku membuka mata
membuka macam mana
membuka untuk aku mencari majlis ilmu
untuk mengisi hati yang kosong
semakin aku belajar, semakin banyak benda yang aku tak tahu
dan semakin banyak benda tahu, semakin sukar untuk aplikasikan kesemuanya,
Allahurabi, ujian dari Allah untuk hamba yang menuntut ilmu
aku bertekad dalam hati, insyalllah ilmu yang aku pelajar akan aku praktik kan sikit demi sikit dan akan aku sampaikan kepada orang terdekat aku dengan kemampuan aku.
cuma kaedahnya aku masih keliru....
ya Allah, bantulah hamba Mu ini
tetapkanlah pejalanan ini
redhai la kami ya Allah
murahkanlah rezeki kami Ya Allah.

No comments:

Post a Comment

tersayang

tersayang