10 July 2011

apabila perempuan tudung labuh berCINTA


Panaskan tajuk kat atas!!!!!

apa!!!!!!
perempuan tudung labuh jatuh cinta
boleh ke???????
perempuan pakai tudung labuh buat date
boleh ke???????
duduk dgn sorang laki+ sorang perempuan walaupun tempat terbuka
boleh ke???????
selalu pulak buat mcm tue
boleh ke???????
ada rukhsah/kemudahan ke kalu perempuan tudung labuh duduk dgn lelaki yg bukan mahram
boleh ke???????
diorang niat nak kawen kononnya mengejar cinta akhirat sebb slalu bagi tazkirah sama2, kejut subuh, baca Quran sama2
boleh ke???????
boleh ke perempuan tudung labuh jadi macam tue, boleh ke???? boleh ke????

Sekiranya kita merujuk kepada situasi diatas ada saja persoalan BOLEH KE???? timbul. Kenapa situasi itu boleh timbul. Memang nampak aneh kerana dari segi zahir nampak seperti tarbiyah lengkap musthahil berlakunya seperti itu. Tetapi perkataan musthahil itu sudah menjadi tidak musthahil pada masa kini iaitu dalam situasi umat akhir zaman.

Situasi ini seringkali timbul dalam suasana kampus, universiti. Antara faktor pengalak kepada benda ini rakan-rakan, media hiburan... yang paling ditakuti apabila Syaitan menjadi pengalak kepada nafsu yang meninggi.

Surah an-nur ayat 21:

Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu menurut jejak langkah Syaitan; dan sesiapa yang menurut jejak langkah Syaitan, maka sesungguhnya Syaitan itu sentiasa menyuruh (pengikut-pengikutnya) melakukan perkara yang keji dan perbuatan yang mungkar. Dan kalaulah tidak kerana limpah kurnia Allah dan rahmatNya kepada kamu, nescaya tidak ada seorang pun di antara kamu menjadi bersih dari dosanya selama-lamanya; akan tetapi Allah membersihkan sesiapa yang dikehendakiNya (menurut undang-undang peraturanNya); dan (ingatlah Allah Maha Mendengar) lagi Maha Mengetahui.

Kadang-kadang tak sangka luarannya elok tapi boleh terjerumus dengan kes2 seperti ini. Kadang-kadang individu yang terlibat benda seperti ini sanggup menebalkan muka untuk memberikan makanan maksiat kepada Syaitan. Kadang-kadang beranggapan tak per hanya ALLAH sahaja tahu niat ak, orang lain tak tahu apa yang ak buat...... seronoknya jawapan seperti itu... syaitan ketawa terbahak2 mana taknya suka akan kata hikmah yang disampaikan oleh seorang insan yang mengejar cinta manusia semata2.

Manusia kadang-kadang alpha dengan mainan halus syaitan dalam menewaskan tentera ALLAH. sedarlah wahai sahabiah sayangilah dirimu itu, hiasilah luar dalam dalam mu dengan keimanan yang teguh. jangan sesekali mudah jatuh ditangan lelaki yang hanya sekadar mengangap dirimu seperti patung. suka disentuh dan suka dibuang. malulah kamu kepada ALLAH. luaran mu kelihatan cantik tetapi dalaman mu penuh dengan titik-titik hitam yang mengugat keimanan mu. aku berkatakan ini bukan menganggap diriku adalah yang terbaik. tepi aku berasa malu, apabila pakaian yang indah yg melekat pada dirimu tidak secantik dengan akhlakmu. peliharalah dirimu. andainya datang perasaan cinta dalam dirimu peliharalah cinta itu sebaeknya. letakkanlah cinta itu ditempat yang selayaknya. jangan biarkan cinta mu itu murah dan boleh dipandangan. bentuk satu cinta itu cinta mencari redhanya..... percayalah sahabatku

Surah an-nur ayat 26:

(Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat; dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang-orang (yang jahat); mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia.

Seandaninya kamu mahukan yang baek peliharalah dirimu dari awalnya baek. jangan biarkan dirimu seperti perempuan murahan yang cinta mereka berlandasan nafsu semata-mata. cinta itu fitrah tanpa cinta kita tidak akan kenal pencipta. tetapi jangan biarkan cinta itu memakan dirimua iaitu cinta yang mengundang fitnah, cinta yang mengangat redha syaitan dan mengenepikan redha ALLAH. nauzubillah...

seandainya kamu ingin memiliki cinta sempurna, sempurna dalam mendapat redhaNYA jauhkanlah dirimu wahai sahabat dari cinta yang sia2. andai kamu ingin memiliki yang terbaek (suami yang terbaek, anak2 yang terbaek, keluarga yang terbaek) bimbinglah diri sahabat untuk menjadikan yang terbaek.

permulaan yang bersih kerana redhaNYA, insyaALLAH pengakhiran jua akan bersih dengan redhaNYA..... hiudp tanpa redhaNYA, tiada ketenangan yang abadi dapat dicari.

sayangilah dirimu sahabatku.
sayangilah dirimu sahabatku.
sayangilah dirimu sahabatku

Sesungguhnya azab api neraka itu sangat pedih, selamatkan diri kita wahai muslimah daripada menempah tiket ke neraka...... adakah kamu suka ke nereka??? nauzubillah

ingatlah jangan lah kita terlalu gembira dengan kelebihan dari segi luaran kita. sepatutnya sifat malu perlu makin meninggi.. iaitu malu kerana ALLAH ...

dan orang diluar sana: jangan beranggapan orang bertudung lebUh, lengkap penjagaan auratnya, tinggi ilmu agamanya tidak pernah melakukan dosa. kita manusia semua adalah sama disisi ALLAH cuma setia
p manusia mempunyai kelebihan dan kekurangnya sendiri.

wahai muslimah yang bakal melahirkan mata2 rantai perjuangan tetapkan pendirian mu, insyaALLAH ALLAH akan menyediakan yang terbaek utkmu... mengapa kamu perlu risau akan jodoh???? risau akan tua?????? itu semua ketentuan ALLAH.. di lebih MENGETAHUI... rezeki, jodoh, ajal dan maut adalah hak milik kekalNYA.... JANGAN PERNAH BERPUTUS ASA.



Wanita solehah itu aurat dijaga,
Pergaulan dipagari,
Sifat malu pengikat diri,
Seindah hiasan di dunia ini.

Keayuan wanita solehah itu,
tidak terletak pada kecantikan wajahnya,
Kemanisan wanita solehah,
tidak terletak pada kemanjaannya,
Daya penarik wanita solehah itu,
Bukan pada kemanisan bicaranya yang mengoncang iman para muslimin,
Dan bukan pula terletak pada kebijaksanaannya bermain lidah, memujuk rayu,

Bukan dan tidak sama sekali,
Kepetahan wanita solehah,
Bukan pada barang kemas atau perihal orang lain,
Tapi pada perjuangannya meningkatkan martabat agama.

Nafsu mengatakan wanita cantik dengan paras rupa yang indah bak permata yang menyeri alam,
Akal mengatakan wanita cantik atas kemajuan dan kekebalannya dalam ilmu serta pandai dari segala aspek,
Hati menyatakan kecantikan wanita hanya pada akhlaknya,
Itupun seandainya hati itu bersih untuk menilai.

Wahai wanita jangan dibangga dengan kecantikan luaran,
kerana satu hari nanti ianya akan lapuk di telan zaman,
Tetapi jaga dan peliharalah kecantikan dalaman,
Agar diri ini bersih dan sentiasa mendapat Rahmat ilahi,

Wahai wanita jangan berbangga dengan ilmu duniawi yang kau kuasai,
kerana ada lagi manusia yang lebih berpegetahuan darimu,
Wahai wanita jangan pula berdukacita atas kekurangan dirimu,
kerana ada lagi insan yang lebih malang darimu,
Wahai wanita solehah jangan dirisau akan jodohmu,
Kerana muslimin yang bijaksana itu tidak akan terpaut pada wanita hanya kerana kecantikannya,
Bersyukurlah diatas apa yang ada,
Serta berusaha demi keluarga, bangsa dan agama.

Salam perjuangan untuk sahabatku,
Wanita solehah.

"Wanita hiasan dunia, Seindah hiasan adalah wanita solehah



.. MARILAH KITA KEJAR REDHANYA.. WALLUALAM..

No comments:

Post a Comment

tersayang

tersayang