MULAKAN DENGAN

15 November 2012

APAKAH YANG KITA MAMPU LAKUKAN?



Bismillahirahmanirahim, Alhamdullilah sedikit perkongsian bersama. Disini sedikit coretan untuk renungan bersama bagi sama-sama muhasabah diri terutama si penulis. Semoga rahmat dan redha Allah mengiringi kita dalam menempuhi hari-hari mendatang. 

Melihat darah ikan? GELI~

Melihat darah ayam yang disembelih? BUSUK~

Melihat darah orang kemalangan? RASA MAHU MUNTAH~
(adakah ia diri kita????? )

Allahurabi di Malaysia baru disajikan dengan cebisan-cebisan darah yang pada kita geli, jijik, dan sebagainya. Tetapi pernah tidak terlintas dibenak akal fikiran kita BAGAIMANAKAH di GAZA yang di mandikan dengan lautan darah para syuhada.
Alangkah senangnya hidup dibumi Malaysia, kerana setiap hari kehidupan seharian kita masih legi tenang dan mampu memikirkan

“mahu pakai baju apa hari ya”
“mahu makan lauk apa ya hari ini ya”
“mahu buat apa hari ni  ya”

Kita masih berkira-kira dengan masa yang kita ada, sedangkan di bumi GAZA anak-anak kecil sudah didedahkan dengan erti JIHAD. Alangkah hinanya diri ini, yang hidup hampir 22 tahun tapi erti jihad masih jauh dalam diri.

Geram, marah, bengang tidak terhingga kepada zionis laknatullah yang begitu kejam dalam membunuh, menindas sahabat seIslam aku. Walaupun diri aku tidak mengenali mereka hakikat nikmat beragama iaitu ISLAM yang membuat aku berasa sedih atas apa yang berlaku terhadap sahabat seagama denganku.

Peringatan buat sahabat-sahabat sakalian, jangan sesekali kita takut dan gentar dengan zionis laknatullah, insyaAllah Allah akan selalu bersama-sama dengan hambaNYA.

Bangun dan lawanlah!!!!!.

“Wahai orang-orang yang beriman! Apabila kamu bertemu dengan orang-orang kafir yang sedang mara menyerang, maka janganlah kamu berpaling undur dari menentang mereka.
Dan sesiapa berpaling undur dari menentang mereka pada ketika itu kecuali dia bergerak ke arah lain (untuk menjalankan tipu muslihat) peperangan atau hendak menyatukan diri dengan pasukan yang lain, maka sesungguhnya dia tetaplah mendapat kemurkaan dari Allah dan tempatnya ialah Neraka Jahannam; sedang Neraka Jahannam ialah seburuk-buruk tempat kembali.”[al-Quran 8:15-16

Mesti akan ada yang cakap “ saya di Malaysia macam mana mahu lawan”
Perkara mudah “ ini bukan lawak bodoh atau pertandingan raja lawak yang buat untuk anda gelak”

Islam itu mudah, jika tidak mampu bersama mereka secara jasad, marilah kita bersama-sama mereka walaupun hanya sekadar doa. Kerana kita percaya doa adalah kekuatan seorang mukmin. InsyaAllah andai kita jauh, moga hati kita bersama-sama untuk tegakkan Islam dan bersama dengan mereka di GAZA .
                      Anak-anak GAZA yang darah adalah AIR MANDIAN meraka

Anak-anak kita masih mampu tersenyum jika hendak dibezakan dengan anak-anak di GAZA jauh bezanya... itu antara nikmat Allah yang masih ada di Malaysia (bersyukurlah dan fikir sejenak sejauh manakah kita berterima kasih kepada Allaha atas nikmat dan kurniaan yanga ada). Muhasabah bersama

Jadikanlah Al Quran sebagai kekuatan untuk diri kita, lazimkan lidah kita dalam memohon pertolongan Allah, dan janganlah kita terlalu bangga nikmat yang kita miliki sekarang. Tidak mustahil satu hari nanti kita akan merasai apa yang mereka rasai.

Allahurabi kerdilnya diri ini, selalu berbicara erti JIHAD, tetapi martabat jihad masih jauh. Semoga para syuhada yang telah pergi bertemu Ilahi diberkati perjuangannya. Yang masih hidup insyaAllah sama-samalah kita berdoa supaya kita juga suatu hari nanti akan bergelar “ syahid”  Amin.

Jadikan Awal Muharam yang baru tiba ini sebagai titik permulaan untuk kita mujadah dalam membentuk kebaikan dalam diri.   

"Perkara yang paling sedih tibanya tahun baru adalah umurku bertambah tetapi amalku tidak bertambah..." (Ibnu Mas'ud)



Akhir kalam, saya akhiri dengan sepotong ayat Al quran sebagai renungan dan kekuatan kepada kita sebagai penyambung mata-mata rantai perjuangan ISLAM

“Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu dan (ingatlah), Allah jualah yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya.”[al-Quran 2:216

Amalkan untuk sahabat-sahabat di sana. 

PASAKKAN DALAM HATI, WAHAI ISRAEL  PERCAYALAH LAKNAT ALLAH BERSAMA KAMU SEMUA!!!!!!!

CORETAN: Rosyidah Binti. Yahaya
atau lebih dikenali sebagai SoyaBeanRacer aka NurIslam



No comments:

Post a Comment

tersayang

tersayang

my cute baby